Circus Reklam Byrå logo
  • Trädstubbe formad till hjärta symboliserar Circus reklamkoncept Inbyggd omtanke.
  • Design
  • Facility branding
  • Filmproduktion
  • Filmregi
  • Varumärkesarbete
  • Workshop

GÖTENEHUS 

Ett klassiskt varumärke som står för arkitektur med kvalitet

Med en långsiktig design och hållbara budskap så stärker och förtydligar vi varumärket Götenehus. En av Sveriges största småhusleverantörer sedan 1931.

Vi inledde vårt samarbete med Götenehus 2018 med workshops och varumärkesutveckling inklusive framtagning av nya grafiska guidelines. Den nya tonaliteten i utseende, texter och innehåll genomsyrar sedan dess all marknadskommunikation.

Vi står för idéarbete, design och content och gör även återkommande intervjuer och artiklar med Götenehus kunder, Vi har designat och står för content till hemsidan gotenehus.se, men även för innehåll till och utformning av huskataloger, film, banners, podd-reklam, till intervjuer och artiklar med kunder, digital marknadsföring och lanseringskampanjer när det är dags för nya produkt- eller huslanseringar.

Här kan du lyssna på podd-reklam (OBS! Erbjudandet slutade gälla hösten 2022)


”Stort tack för allt arbete ni har lagt ner med layout, struktur, content med mera. Vi har hittills bara fått positiva kommentarer! Så grymt jobbat!”

Andrea Nordensäter, marknads- och kommunikationschef

Götenehus hemsida, inspiration och mätbarhet

Vi har skapat en levande hemsidesdesign med ett trevligt, inbjudande tilltal som utgår från kundens behov, med målet att locka till fler och längre besök. Hemsidan har en tydlig struktur för enklare navigering. Den är sökordsoptimerad för bättre synbarhet, och mätbar med två startsidor (en för varje affärsområde) och flera utvalda konverteringspunkter, vilket underlättar kampanjaktiviteter. Kika runt på hemsidan gotenehus.se

Lanseringskampanj digitala Byggonline för Götenehus

När det digitala hjälpmedlet Byggonline skulle lanseras så stod vi för konceptet ”Bygg ditt nya hus i soffan” som fick brett genomslag. Kampanjens övergripande mål var trafik. Att nå ut och locka prövare till hemsidan och Byggonline-tjänsten och även beställningar av katalogen ”Pakethus” (som vi designat och stod för content till). När kampanjen mättes hade över 9 400 personer provat det digitala verktyget ”Byggonline” och 174 Pakethuskataloger beställts eller laddats ned. Annonseringen nådde över 2,7 miljoner visningar och artiklarna på Hemnet fler än 14 000 läsningar med genomsnittligt sett lång lästid (enligt uppgift från Hemnet). Här kan du prova Byggonline

2022 fick vi även förtroendet att stå för designen av ägaren Götenehus Groups utseende, grafiska guidelines och design och content för hemsidan gotenehusgroup.se, vilket du också kan läsa mer om här

Vill du veta mer om hur vi kan vara med och vidareutveckla ditt varumärke?

Låt oss boka ett förutsättningslöst möte!

Helena Ask, projektledare 0708 19 14 17

Mer som detta