Designen i sig blir många gånger avgörande för hur vi uppfattar ett varumärke eller företag. God typografi fångar intresset och gör det enkelt att läsa en text och förstå vad företaget eller varumärket vill kommunicera. En stark visuell identitet är nyckeln till att bygga ett varumärke som kunderna kan identifiera sig med.
Grafiska guidelines eller en grafisk profil innebär att vi skapar en visuell identitet för ert varumärke. Den grafiska profilen/grafiska guidelines fungerar som ett styrdokument samtidigt som den fördjupar och förtydligar intrycket av företaget eller varumärket. Den samlar designelement som logotyp, färgschema, typsnitt och ikoner som tillsammans med bilder kommunicerar företagets kärnvärden, vision och position på marknaden. Guidelines kan även visa exempel på hur formspråket fungerar i olika marknadsföringskanaler eller i digitala medier.
För våra uppdragsgivare gör vi allt från logotyper, annonser och hemsidor till att jobba med facility branding och ser hur vi bäst kan stärka varumärket visuellt på mässor och event.
AbbVie – adactopeople – Altan – Asics – Atmosfärpartner – Axalta – Bostadsbolaget – CampusPharma – Cuviva – Donsötank – Eductus – Ekelunds Väveri – ESOT – Finansinspektionen – Förbo – Försvarsmakten – Göteborgs Friidrottsförbund – Götenehus – Götenehus Group – Icopal – Löfgrens bageri – Mundipharma – Mylan – Najad – Ness Advokater – Oblique – Orkla – Partille Golfklubb – Pharma prim – Pharmacosmos – Pogab – Royal Canin – Smith & Nephew – Servier – Skanska – Sobrera – Spectronic – Takeda – Ventilationskontroll – Viatris – Volvofinans Bank – V-tab