Circus Reklam Byrå logo
  • Content
  • Employer branding
  • Grafisk design
  • Redaktionellt
  • Varumärkesbyggande

Magasinet re.vy ger en fördjupad inblick i framgångssagan Pogab

Plåtslageriet Pogab bedriver en framgångsrik verksamhet som gör avtryck i Göteborg med omnejd. Vi på Circus har ett mångårigt nära samarbete med företaget och såg att det finns en intressant story att berätta och fördjupa.

Strategiskt och som del i det externa och interna marknadsföringsarbetet ville vi fortsätta bygga och utveckla Pogabs varumärke. Idéarbetet började i diskussionen med VD:n Mathias. Han har otroligt många kontaktytor och möter politiker i riksdagen ena dagen, är ute på skolor andra dagen och träffar regelbundet även arkitektfirmor och byggfirmor. Och däremellan blir han intervjuad i Dagens Industri… Men hur skulle han göra för att säkerställa att han blir ihågkommen även efter att ha lämnat rummet?

Vårt förslag var att skapa ett magasin, en trycksak, som på ett personligt, insiktsfullt och engagerat sätt gav en fördjupad bild av företaget Pogab. Namnet på magasinet är re.vy som syftar både på året som gått och på den fantastiska vy – eller utsikt – man ofta har som plåtslagare – över takåsarna i Göteborg till exempel.

Magasinet re.vy fungerar som efterlämnande-material, dörröppnare och inspiration. Det kan vara början på en diskussion kring plåtslagaryrket, eller fungera som ett utökat visitkort vid nykundsbesök. I en värld där allt mer blir digitalt, kan en trycksak verkligen sticka ut och ge ett bestående intryck hos mottagaren.

”Att berätta om oss och våra projekt i magasinform bygger helt klart vår interna stolthet.”

Mathias Mattson, vd på Pogab

Genom att låta medarbetare och kunder berätta om företaget och om genomförda projekt får läsaren insikter kring hur Pogab som företag fungerar och agerar. Vi får samtidigt lite mer kunskap kring deras erbjudande och vad de kan tillföra i projekten.

Det har också varit viktigt att förmedla den yrkesstolthet som finns bland medarbetarna och det ansvar man tar för sitt företag och för branschen. Pogab bedriver till exempel ett väldigt aktivt arbete för att locka nya blivande plåtslagare till yrket. Det råder brist och finns ett stort behov av nya medarbetare.

Att företaget är ISO-certifierat inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö är också unikt i plåtslageribranschen. Man vill ta ett stort ansvar för klimatet och är måna om att arbeta långsiktigt och hållbart.

VD Mathias är stolt och nöjd över hur re.vy tagits emot bland anställda och i branschen och har fått många positiva kommentarer.

 

Vill du diskutera hur vi kan fortsätta bygga ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte! Kontakta Magnus Ödman, projektledare 0701 85 05 06.

Mer som detta

Alla case

 

24 år av erfarenhet

AbbVie – adactopeople – Altan – Asics – Atmosfärpartner – Axalta – Bostadsbolaget – CampusPharma – Cuviva – Donsötank – Eductus – Ekelunds Väveri – ESOT – Finansinspektionen – Förbo – Försvarsmakten – Göteborgs Friidrottsförbund – Götenehus – Götenehus Group – Icopal – Löfgrens bageri – Mundipharma – Mylan – Najad – Ness Advokater – Oblique – Orkla – Partille Golfklubb – Pharma prim – Pharmacosmos – Pogab – Royal Canin – Smith & Nephew – Servier – Skanska – Sobrera – Spectronic – Takeda – Ventilationskontroll – Viatris – Volvofinans Bank – V-tab