ADACTOPEOPLE
När bemanningsföretaget Adacto kom till oss var det med en spännande utmaning. De ville bli det främsta bemannings- och rekryteringsföretaget inom logistik och transport. Att särskilja sig från konkurrenterna och vässa budskapen var nödvändigt.
Workshoppar på huvudkontoret och djupintervjuer med medarbetare och kunder lade grunden i varumärkesarbetet. Därefter mejslades budskap och tonalitet fram. Vi ville att det arbete som de redan gjorde för att förändra sin bransch skulle märkas, som att ge personer utanför arbetsmarknaden en chans, att rekrytera fler kvinnor till en mansdominerad bransch och satsa på personliga nära relationer med sina uppdragsgivare.
Genom att ta fasta på de värden som finns i bolaget och den önskade positionen, kom vi fram till namnet adacto people – det är människorna och deras engagemang som är bolaget och en av nycklarna till framgången.
Visuell identitet som sticker ut
Uttrycket är professionellt, smart och internationellt, färgskalan modern och sober, miljöerna speglar transport och logistik – och det är ofta de anställda som agerar supermodeller.
Vi på Circus hjälpte till med varumärkesarbete, budskap, namn, logo och design plus grafisk verktygslåda för taktiska appliceringar som exempelvis SoMe.
Vill du veta mer om projektet?
Jag berättar gärna mer om hur vi genomför lyckade varumärkesresor!
Helena Ask, projektledare 0708 19 14 17
Mer som detta
AbbVie – adactopeople – Altan – Asics – Atmosfärpartner – Axalta – Bostadsbolaget – CampusPharma – Cuviva – Donsötank – Eductus – Ekelunds Väveri – ESOT – Finansinspektionen – Förbo – Försvarsmakten – Göteborgs Friidrottsförbund – Götenehus – Götenehus Group – Icopal – Löfgrens bageri – Mundipharma – Mylan – Najad – Ness Advokater – Oblique – Orkla – Partille Golfklubb – Pharma prim – Pharmacosmos – Pogab – Royal Canin – Smith & Nephew – Servier – Skanska – Sobrera – Spectronic – Takeda – Ventilationskontroll – Viatris – Volvofinans Bank – V-tab