Circus Reklam Byrå logo
  • Content
  • Design
  • Digital strategi
  • Sociala medier
  • Varumärkesarbete
  • Webb

GRAVIDITETSILLAMÅENDE.SE

Att skapa awareness kring graviditetsillamående

Vår kund CampusPharma ville skapa mer uppmärksamhet kring graviditetsillamående eftersom man upplever det som ett förbisett problem. Tillsammans har vi utvecklat varumärket graviditetsillamående.se som är både en hemsida och en samlingsplats för insamling av data.

Vi på Circus står för idé, design och content för varumärket och hemsidan graviditetsillamående.se och konceptet Kräkbarometern. Med dessa båda sätter vi fokus på illamåendet hos gravida och hur mycket det påverkar deras vardagsliv. Vi lyssnar på hur de mår och tar deras gravidillamående på allvar. I sociala medier och via Google ads driver vi olika frågor och leder besökaren till mer information på hemsidan, men också till att delta i olika mindre undersökningar.

Det är viktigt med mödravårdens förtroende och att vårdpersonalen upplever att det är en webbplats med ett innehåll de kan rekommendera.

På Circus har vi stått för strategi, taktik, design och content till hemsidan graviditetsillamående.se, sociala medier-kampanjer och digitala presentationer och tryckt material som vänder sig till mödravården respektive till den gravida kvinnan.

Gravidtetsillamående.se tar gravidillamående på allvar

Syftet med graviditetsillamående.se är att vara en samlingsplats för illamående gravida som söker information. Här finns samlat orsaker till att man kan må illa, tips på hur man kan lindra sina besvär och goda råd kring när det är dags att prata med sin barnmorska och mycket mer. Exempelvis genom att ha ett så kallat PUQE-test på sidan, där besökaren svarar och graderar sitt illamående i ett antal frågor, så får hon också ett bra underlag att ta med och diskutera vid sitt nästa besök i mödravården.

Kräkbarometern tar tempen på illamående bland gravida

Hur många är det egentligen som stannar hemma från jobbet för att de är gravida och mår illa? Vad är det som utlöser illamåendet? Är det vanligt med cravings? Hur många mår illa på morgonen? På kvällen? Dygnet runt?

Dessa och många andra frågor ber vi om svar på från gravida runt om i landet. Svaren kan du läsa på graviditetsillamaende.se och krakbarometern.se eller så kanske det poppar upp ett inlägg i dina sociala medier som berättar vilka svar vi får – eller så ställer vi nya frågor. Det är idén med Kräkbarometern – vi samlar in svar för att få bättre förståelse för hur det ser ut i för gravidillamående i Sverige just nu.

När det gäller Kräkbarometern så har undersidan och konceptet som uppgift att ställa frågor och samla information.  Detta gör vi genom att regelbundet ställa frågor till gravida eller de som varit gravida kring hur de mår och andra intressanta ämnen.

Sökordsoptimering, närvaro i sociala medier och Google ads

Graviditetsillamande.se är sökordsoptiomerad och driver mycket trafik via organiskt sök. Pågående Google ads-kampanjer bygger kännedom och fångar intresse i målgruppen och likaså gör regelbundna inlägg och kampanjer i de sociala medierna Facebook och Instagram.

Efter den framgångsrika lanseringen i Sverige så är nu konceptet graviditetsillamående.se även lanserat i Danmark: kvalmevedgraviditet.dk Finland: raskauspahoinvointi.fi och Norge: svangerskapskvalme.no

Är du intresserad av att utveckla din hemsida och ditt varumärke?

Kontakta Magnus Ödman, projektledare, 0701 85 05 06

Mer som detta

Alla case

 

24 år av erfarenhet

AbbVie – adactopeople – Altan – Asics – Atmosfärpartner – Axalta – Bostadsbolaget – CampusPharma – Cuviva – Donsötank – Eductus – Ekelunds Väveri – ESOT – Finansinspektionen – Förbo – Försvarsmakten – Göteborgs Friidrottsförbund – Götenehus – Götenehus Group – Icopal – Löfgrens bageri – Mundipharma – Mylan – Najad – Ness Advokater – Oblique – Orkla – Partille Golfklubb – Pharma prim – Pharmacosmos – Pogab – Royal Canin – Smith & Nephew – Servier – Skanska – Sobrera – Spectronic – Takeda – Ventilationskontroll – Viatris – Volvofinans Bank – V-tab