ALTAN
När det framgångsrika danska företaget Altan skulle ta sig in på den svenska marknaden vände de sig till oss för att anpassa sin grafiska identitet till ett svenskt formspråk.
Uppdraget innefattade översyn och uppdatering av bolagets grafiska guidelines. Det vill säga färger, bildtonalitet och grafiska element. Vi tog också fram en slogan som sammanfattade deras erbjudande i segmentet premiumbalkonger: Balkongliv med +. Till Altans säljkontor, som också var kafé och showroom i centrala Göteborg gjorde vi fönsterdekor och skyltmaterial. Namnförslaget Søderläge blev namnet på lokalen – ett sätt att visa den södervända placeringen nära Grönsakstorget med koppling till den danska delen av bolaget, men också för att knyta an till vad den med balkonglängtan drömmer om – att sitta i solen på sin nya balkong, kanske i söderläge.
Vill du veta mer om hur vi tar fram visuella identiteter och namnkoncept?
Jag berättar gärna mer, boka ett förutsättningslöst möte!
AbbVie – adactopeople – Altan – Asics – Atmosfärpartner – Axalta – Bostadsbolaget – CampusPharma – Cuviva – Donsötank – Eductus – Ekelunds Väveri – ESOT – Finansinspektionen – Förbo – Försvarsmakten – Göteborgs Friidrottsförbund – Götenehus – Götenehus Group – Icopal – Löfgrens bageri – Mundipharma – Mylan – Najad – Ness Advokater – Oblique – Orkla – Partille Golfklubb – Pharma prim – Pharmacosmos – Pogab – Royal Canin – Smith & Nephew – Servier – Skanska – Sobrera – Spectronic – Takeda – Ventilationskontroll – Viatris – Volvofinans Bank – V-tab